fredag 16 april 2010

Nya layouter

Jag kommer på mig själv, jag bara sitter och njuter. Känns inte som jag fått något nyttigt gjort i hemmet eller vid mitt nya underbara scrapbord. Det är just nu bara härligt att vara. En skön känsla som inte vara så länge. Imorgon måste jag fram med draken (damsugaren)

Trots att mycket står stilla just nu har jag fått två layouter gjorda. Men jag skulle behöva en kick. det känns som om det går trögt. Längtar efter en träff hos Sylvia.Min första Lo är med bilder från äventyrsbadet i Borlänge. Vi gjorde en tur dit i höstas och bilderna har liksom blivit liggandes. Jag har använt ett papper från sei och swirls från Tim Holtz. Det här blev en lekfull, färgglad Lo med 3 prinsessor som är "Klädda för fettisdag". Jag har använt mig av papper från Making memories serie love notes. Här i Alfta är det som tradition att vi varje fettisdag klär ut oss (barnen) och går på "tiggarrunda" hos butiker och företag som finns på byn. Barnen får små presenter, pennor, godis m.m. Mycket uppskattat. Traditionen hänger kvar från förr i tiden då skafferierna började bli tomma på vårkanten och folk fick ge sig ut och tigga.
Det får bli allt för ikväll, ska krypa upp i soffan och njuta av att det är fredag :-)
Trevlig helg!!
Kram maria

2 kommentarer:

Anonym sa...

Otroligt snygga lo:s den här gången också Maria. Du är en riktig queen of scrap ♥
Gillar verkligen kompositionen på den översta :) Häftigt med alla bilderna! Den andra är ett riktigt ögongodis med en otrolig färgkombo som frar till sig mina ögon som magneter. :)
Häftigt att se vad du gjort med Jenny Bowlins röda bokstäver. Har funderat på att köpa dem men jag skapar inte så mkt i rött. Nu tror jag dock att jag måste slå till :D
Massa kramar! ♥

Anonym sa...

Hej igen underbara du ♥
Det finns en award för dig att hämta inne hos mig :)
KRAM ♥