tisdag 4 maj 2010

Nyheter från scrapmaran

Det är snart onsdag och inget har hänt här inne sen i helgen. Jag känner att tiden inte riktigt räcker till. Idag har jag och flickorna varit lediga och har passat på att städa och fixa. Det känns som om jag måste komma ikapp mig själv. Saker som förut bara flöt på ligger efter och egentligen är det inget som vi dör av men det är jobbigt att veta vad som borde göras. Idag har vi raderat städning från listan (för en vecka framåt). Skönt!!! Bakade en kaka på eftermiddagen som belöning :-)

I lördags var det scrapmaraton hos Sylvia. 12 timmar med underbara flickor. Vi hade en fantastisk eftermiddag och kväll. Som vanligt hade Sylvia funderat ut utmaningar åt oss och alla som deltog fick ett litet pris. Tack Sylvia!!! Redovisning följer...
Första utmaningen var att göra ett kort efter en skiss på en timme. Tyvärr har jag inte skissen men mitt bidrag blev så här...

Det blev ett bröllopskort med embossat hjärta från Tim Holtz. Pappret (hjälp Sylvia) kommer jag inte ihåg nu men jag köpte det på plats.

Utmaning nummer två, en layout i vintige stil. Hmmm...något att bita i för mig. Jag hade ju missat informationen om att ta med bilder till den här utmaningen oxå men det löste sig rätt bra. Det blev en layout med bilder som vår "goa" vän Anders skickat på sig, flickvän och kollega. Kul att få scrappa dom så dom inte bara läggs undan. Hoppas Anders att det är ok att jag bloggar er :-)Papper från magnolia och creative imagination. Brevet som kom med bilderna har jag stuckit in bakom det blå pappret.

Utmaning nummer tre, kort eller layout inspirerad av en bild. Bilden föreställde skivade citrusfrukter på blå bakrund. Det blev ett grattiskort gjord av spillpapper och stämpel från magnolia.

Utmaning nummer fyra, layout efter skiss.

Jag vet inte om jag är så nöjd med den här men med tanke på tidpunkten (ca 22.30)och hur trött jag var... Papprena är från Sassafraslass, underbara klara färger. Fågeln fanns med på en liten journalingruta och jag blev så kär i den. Bara måsta rita av den och ha den med.

Undertiden, mitt i mellan utmnaningarna hann jag faktiskt med en layout till.

Kort från vår nyårsmiddag med papper från making memories, notpapper???

Det får bli allt för ikväll. Hoppas på många eller i varje fall nån liten scrapstumd den här veckan.

Kram till er alla, lämna gärna en kommentar innan du går :-)

maria

5 kommentarer:

Helena sa...

Vad mycket fint du hann med att göra.
Jag är jättedålig på att prestera på träffar.
Det är mycket sällan jag är med i tävlingar....har så svårt att jobba efter skisser och annat.
Jag jobbar bäst när jag kan göra som jag vill.=)
Hoppas du får lite pysseltid även denna vecka.
Kram!

Anonym sa...

Vad mycket du hunnit med på träffen! :) Du måste ha varit alldeles slut när du kom hem ;)
Men vilken hög kvalité du har på dina alster trots att du gjort så många. Så duktig du är! Jag lutar mig tillbaks och njuter av ditt arbete :)
Kram!

Paradise sa...

Massor av fina tävlingsbidrag!
TAck för inspirationen :)

KRAM Petra
http://paradises.blogg.se

Lilla07an sa...

Åh, nu blev jag glad. Anders har jag gått i lekis med och sedan i samma klass från 1-9:an. Vi lekte en hel del när vi var små. Har inte sett honom på år och dag. Förstod nästan att ni hade kontakt med honom. Jag vet att han var väldigt kompis med Astrid när vi var mindre och även Johan.

Som vanligt imponerad av hur mycket du hinner med på en träff. Snabb du :)

Kram /M

Sylvia sa...

Pappret kommer från Creativ Company, Norsk firma, serien heter Skagen. Helt underbara, men snart slut... :) Kram Mia! Längtar till vi kan scrappa ilag igen. ;)