måndag 28 juni 2010

Tillbaks till verkligheten efter en underbar helg. Vi har firat midsommar här hemma med underbara vänner från huvudstaden. Det har varit en skön helg utan måsten. Vi har bara varit. Under en tid nu har det varit massor och det känns som om tiden rullat på i 200. Den här helgen har jag verkligen laddat batterierna.
I fredags på midsommarafton var vi i Segersta som ligger 4 mil härifrån. Det var ett treditionellt midsommarfirande med dans runt stången. Vi åkte sen hem och grillade gott och drack lite gott. Precis som det ska va!!
Idag har jag kompat ut lite tidigare och tagit hand om vår lilla tjej som fått feber. Solen skiner härligt ute medans vi myser och tittar på film.
Det har inte blivit något pysslat under helgen men jag tänkte visa en liten påse som jag dekorerat och ställt ut hos Sylvia

Påsen är en som jag hade här hemma, man tager vad man haver... Motiv och textstämpel är från ett kit med stämplar, Flower fairies från Crafter´s companion. Hörnstämpeln med blommor är från Kaiser, båda stämpelseten är köpta hos sylvia. Blombrads från sylvia. Papper från spilllådan. Små blommor och blad är stansade med dies från Qk. Stora blomman har jag tagit från en ljusmanchett. Motivet är färglagt med tombowpennor.

Hoppas på lite tid vid pysselbordet ikväll,

Tack för att du tittade in

kram maria

1 kommentar:

Anonym sa...

Så otroligt söt den här gåvopåsen var :) LYCKOST var det som fick den här :)
Jag har stått och tittat på den där stämpeln många gånger men inte kunnat bestämma mig, det kanske är dags nu ;) Du har målat den så snyggt att jag nog inte kan låta bli ;)
KRAM!