torsdag 14 oktober 2010

Hej alla glada....I´m back!!!!

Åh va vi har haft det bra. Kom hem i tisdagsmorse, det har tagit nån dag att ta igen sig och riktigt landa här hemma. Drog på mig världens förkylning "over there". Har ingen röst och är sådär allmänt dålig. Men tar lite kraft för att uppdatera här. Det har varit en underbar resa och jag är så glad för att det var just min syster jag fick dela den med. Man hinner ju inte riktigt med varandra längre då vi båda har familjer. Men under dessa dagar har vi hunnit prata och umgås, skrattat i massor. New York är en helt otrolig stad med massor att upptäcka. Jag och syster har gått så fötterna har dunkat av smärta på kvällarna, vi har shoppat så plånböckerna gapar tomma. Med oss hem har vi underbara minnen och massor med prylar. Det är sjukt billigt där borta och jag önskar att jag haft mer plats i mina väskor, fy va kul det är att handla.
Några bilder...
Utsikten från vårt fönster mot Fifth avn.

Time square

Sista dagen, syster och jag på time square

Jag hade tänkt att visa fler bilder men nu har visst den här sidan bestämt sig för att vara besvärlig. Jag har inget tålamod just nu och visar fler bilder senare. Det känns lite sjukt när man tänker på det, i måndags när ni alla myst upp i soffan satt jag på Time square och åt lunch. Härligt att kunna tänka tillbaks på dessa dagar.

Kram till er och tack för att du tittade in,

//Maria

3 kommentarer:

Maritha sa...

Oj så härligt det låter som ni haft!! =) KUL!
Hoppas din förkylning ger med sej snart!!
Stora kryapådejochvälkommenhem-kramar

Unknown sa...

Oj vad avis man blir. Det ser ut som ni har stortrivts i NY . Jag älskar USA som resmål och har varit där minst 10 ggr. till sommaren åker jag dit igen, det är bara att hoppas att dollarn är lika billig som nu.

Kramelikram och krya på dig

Ingela

Lilla07an sa...

Ååh, sex and the city säger jag bara. Du har väll druckit cosmopolitan också va? Aaah, va sugen jag blev på en drink. Ett tag kvar tills det blir aktuellt.
Måste träffas snart tycker jag
/M