lördag 6 november 2010

Härlig lördag...

Vilken underbar dag!!!! Solen skiner, det är sådär lagom kallt. Jag gick en promenad vid 8 tiden i morse. Hur skönt som helst. Har sen hunnit plocka lite, handlat lördasgodis (viktigast av allt) lunchat och nu lite uppdatering här. Kan ju inte bli bättre. Jo... lite pysseltid men det ska jag ta mig an efter det här =)

Jag har inget nytt på pysselfronten att visa. Tiden har varit knapp så jag håller på med en Lo men den tar tid på sig. Tänkte istället visa upp två dörrskyltar som jag gjorde (i sommras) under min tid som inspiratör hos Sylvias. Jag glömde att fota dessa tidigare och har nu fått tillbaks dom.

Jag börjar med Elsas skylt. Papprena kommer från Bo Bunny och the girls papreie. Jag hade läst nån artikel/tips innan om quilling (tror jag det heter) och måsta ju självklart prova det.




Klaras skylt med samma papper. Jag hittade i samma tidning som quillingen tips om vindsnurror och testade det här. Ändrade texten till "Här bestämmer jag" bara för att hon är en sån grymt bestämd tjej. Använde också massor av knappar som är en favoritdekoration hos mig.



Ja...det får nog bli allt för idag. Jag ska fortsätta att njuta av den här underbara dagen nu. Hoppas att du också får en trevlig dag och fortsatt trevlig helg. Tack för att du tittade in.

kram maria

5 kommentarer:

Maritha sa...

Hej gumman!!!
MEN VILKA HÄRLIGA SKYLTAR!! Ljuvliga ju... Vad mycke spännande du kommer på,tackar min lyckliga stjärna att jag har din blogg så jag får inspireras. LOVE IT!!

Ha en skön lördag vännen
Kram kram

Louise sa...

Fantastiska dörrskyltar gumman! Cool text på Klaras!! Den hade även passat min flicka. Och hey! Knapparna gör sig så sjukt bra där du satt dem. Har aldrig använt knappar som en ensam deko utan alltid tillsammans med ngn annan. (Ex band) Men nu måste jag också prova på det!
Tack för inspirationen och hoppas att även din söndag blir fantastisk! Själv skall jag på pysselträff :)
Kram

Unknown sa...

Supertrevliga dörrskyltar, vilken kul idé. Tjejerna måste ha blivit väldigt glada.

Kram Ingela

Gunilla/Nilla sa...

Vilka härliga dörrskyltar. Så fina detaljer som passar perfekt till dom söta fotona.

Kram/Gunilla

Sylvia sa...

Ja de här skyltarna är verkligen något extra! Jag har ju förmånen att fått se dem live, och de är än mer läckra då förståss!

Ge mig lite jul-inspiration nu, snälla! ;)

Kram, kram!