tisdag 15 februari 2011

Ett kort..

Hej hej...

Jag är hemma och kurerar mig idag efter en grym maginfluensa. Urk och fy, jag verkligen hatar denna sjukdom. Håller nu tummarna att resten av familjen ska klara sig. Känner mig lite piggare nu och passar då på att uppdatera lite här.

Jag har gjort färdigt ett kort som legat och lockat hela förra veckan men då fanns inte tiden. Det är ett "vårigt" kort som jag längtat efter att göra. Överallt nu poppar det upp kort i "våriga" färger och man kan ju inte bli annat än inspirerad.


Motivet är från magnolia och målat med akvarell. Papprena är från panduro "Tilda" serien. Bladen som slingrar sig runt cirkeln kommer oxå från panduro. 

Det blir allt för idag, ska vila lite innan mina små prinsessor kommer hem.
Tack för att du tittade in...

kram maria


6 kommentarer:

Cards By MI sa...

Rikigt riktigt sött! Verkligen vårigt. Det är ett kort som kommer att glädja någon mycket. Krya på dig!
Kram
Marie

Louise sa...

Men vad sött!! Helt underbart, jag föll stenhårt för de här pappren :o Panduro, here I come ;)
Fantastisk målning och vilken bra idé med blommorna som en krans.
Vårigt it is!!

Tack för din omtanke du gav när du kommenterade inne hos mig. Vi har det lite kämpigt just nu. Inget jag vill prata om här dock så du hade tyvärr rätt i det du skrev. Vi skall inte gå ifrån varann eller ngt så dramatiskt men vi har haft det tufft på andra sätt. TACK för att du finns och tänker på mig :) <3

Kram

Maritha sa...

Men hur supersött va nu inte detta vännen.....?? Helt underbart fint och man längtar verkligen till våren när man ser ditt kort!! =)

Usch och fy för magfare(jämska) det är verkligen inte kul alls.....blä
Hoppas du mår bättre
Kramen

Unknown sa...

Vilka vackra färger och underbara papper. Tilda är så söt och verkligen fint färglagd. Jag håller med dig magsjuka är något av det värsta som finns, man känner sig så liten och ynklig. hoppas hur som helst att du är frisk nu.

Kram Ingela

Linda/Pieces by Pieces sa...

Hej Maria! Tack för besöket och de rara orden på min blogg! Vad jättefina alster du gör - det här kortet var ju som en liten karamell:) Superfin papperskombination och gulligt dekorerat!

Kram Linda

Åsa/asamia sa...

Underbart fint kort!
De papperna är nya för mig, måste nog ta mig en sväng mot huvudstaden snart och se om Panduro har nåt till mig.
Ha en fin helg, och hälsa Monika när du träffar henne. Hon och jag har pratat om att ni borde komma ner till vår mässa Lördag 7 Maj.
Kram ♥