söndag 5 juni 2011

Bröllopskort nummer tre...

Hej på er...

Här hemma har vi en riktig kalashelg =)) Det är ju kalas att vara ledig men våran minsta börjar bli stor och firar sin 3 års dag så det har varit bokstavligt kalasigt. Igår hade vi vänner med familjer här och imorgon är det dags för tjocka släkten. Härligt med solen så vi kan vara ute men herr vind har varit lite för ivrig för min smak. Ibland tar det i så man tror borden ska lyfta.

Det har inte funnits så mycket tid för pyssel men ett kort hann bli färdigt innan kalasandet började och har inte hunnits med här. Det är ännu ett bröllopskort, det sista på min beställningslista.


Stämpeln är från magnolia, en äldre modell som jag är lite småkär i =) Upplägget till kortet hittade jag inspiration till inne på scrappiz. Jag kollade runt i deras galleri och hittade ett kort som Rimna gjort. Inte så lika det här kanske men det gav mig iden. Mönsterpappret är ett gammalt papper med sammetkänsla som fick komma fram.


Inuti i kortet har jag dekorerat med blommor som jag klippt ur mönsterpappret.

Hoppas ni njuter av en härlig helg med ledighet ni oxå =)

kram maria

4 kommentarer:

Maritha sa...

Åhhh vilket härligt kort vännen.....ursnyggt med dom härligt röda rosorna. Kan bara hålla med.....ursöta är dom brudparet av äldre modell fr Magnolia,så härlig blommdekos du fått till med. TOPPENBETYG! =)

Synd om blåsten har farit vidare till andra delar av landet.....men jag kan meddela att vi har en heeeeel del kvar av den varan me tyvärr!! Burr så kallt det blåser.

Kram kram och kalasa lugnt nu så du har ork till pyssel sen ;)

pysselsandra sa...

Jätte fin kort =)

Papperet är från Panduro, det känner jag igen för jag har ett som har legat länge och vätat på att jag ska använda det. Du har lyckats bra med det ser jag. Träffen var instäld för alla har fullt upp nu värkar det som så vi får se hur det blir fram över. Jag hör väll av mig när jag har en lucka. Fast det kan dröja nu när alla våra kalas sätter igång i den här familjen. Ha det så bra och gratta Klara från oss =)

Louise sa...

Hej gumman :)
Vilket fantastiskt sött bröllopskort du har gjort! :) Jag tycker det var ett väldigt sött brudpar också! Magnolia skriver du...skulle jag aldrig gissat ;) Pauline har ändrat stil lite sedan dess.
Fantastiska blommor och en underbar färgläggning! Beställaren kommer vara sååå nöjd :)

Kram

Margareta sa...

Visst finns det en del gamla magnolior som är helt underbara på sitt sätt!!!
Ditt kort är jättefint!
Hoppas du haft en lika härlig helg som vi hade i stugan!
Ha det bra i sommarvärmen!